Loading...
Nyheter

Brevlådor för deklarationen sätts upp

Skatteverket sätter upp tillfälliga brevlådor för att underlätta för dem som deklarerar på papper. Men trots det vill myndigheten helst att man deklarerar digitalt.

För ett par år sedan blev det ramaskri när Skatteverket meddelade att den inte tänkte sätta upp några tillfälliga brevlådor i samband med inlämningen av deklarationen. I stället hänvisades den som skulle deklarera till att skicka deklarationen med posten eller besöka något av Skatteverkets servicekontor för att lämna in sin deklaration. Året efter kom brevlådorna tillbaka. Så även i år.

Skatteverket meddelar att myndigheten sätter upp 44 tillfälliga brevlådor runt om i landet för att underlätta. Det är något färre än förra året då det fanns 56 tillfälliga brevlådor.

− I första hand rekommenderar vi att posta deklarationen om den behöver lämnas på papper, det är närmast för de flesta. För den som har möjlighet är det allra enklast att deklarera digitalt, på dator, via telefon eller sms, säger Johan Schauman, deklarationsexpert på Skatteverket.

Läs mer: Skatteverket om årets deklaration